söndag 7 augusti 2011

Skön söndag





Sambon kom hem ganska sent igår kväll, Alex vaknade en 12 tiden inatt och var pigg så när far i huset kom hem tittade vi på lite film & åt Korv Görans mat, både jag & Alex somnade i soffan och orkade inte titta färdigt ;)

Jag bestämde mig för att jag och Alex skulle fara på tumis idag lite på stan, så vi for till Citymarket där vi bara skulle köpa våt-servetter, men det blev en del mer än vad jag hade tänkt mig som slutade med att jag blev 65 euro fattigare. I butiken blev jag skrämd av en äldre dam som kom och busade med Alex, mittiallt kommer hon från ingenstans och börjar kittla honom under hakan och fötterna, gör tut-tut ljudet och trycker på näsan, senare kom hon igen, och började säga på finska om hon får låna honom några dagar, jag små skrattade lite sådär på fejk och ville bara försvinna. Jag tycker att det kan vara rätt så hemskt ibland när okända människor kommer sådär och pillar på ens barn och tror dom är mysiga.

Robin for iväg nu på egentid tillsammans med Alex, så jag fick se min ny-köpta film som jag släppte några tårar till, minns ej namnet men kan skriva senare när jag har varit och kollat.

Robins semester är nu slut och han far till jobbet inatt, surt! Så medan dom ännu är på vift så tänkte jag ta hundarna med på en svettig promenad och sen hoppa i duschen!

Ha en skön söndag alla :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar