onsdag 9 mars 2011

This way


Alex somna för en 40 minuter sen ungefär, jag fösöker få varmt i stugan, jag väntar på att Robin ska komma hem så vi kan börja skruva ihop vårt nya köksbord.

Jag är tacksam över mycket här i livet. Jag är tacksam över min familj, mina underbara föräldrar, dom har gjort så mycket för mig går-inte-att-förklara-i-ord. Mina syskon, mina härliga syskon! Min egna lilla familj, jag har världens härligaste och bästaste son. Jag har en otrolit fin sambo som jag trivs med och som jag kan vara mig själv med + att han är en fantastisk pappa åt Alex! Jag har finaste vännerna på jorden. Jag har börjat lära känna nya människor, som jag är tacksam över. Jag tycker att det är jätte kul att få nya vänner, nytt bekantskap. Jag har kommit närmare vissa människor, jag har splittrast från vissa människor.

Jag trivs som jag har det. Jag kan inte klaga.

Det är bara att konstatera att man växer ifrån vissa, och visst är det synd, men det händer. Man ändras, man kanske flyttar längre från varandra, man börjar hitta nytt bekantskap osv. Det är många människor som jag inte hör nästan av nåmer, som jag var vänner med förr, jag saknar dem, jätte mycket. Men det är bara att acceptera fastän det svider.

Det är att ta vara på det man har. En dag kan det vara försent, och vad gör man då?!

Jag trodde jag skulle förlora massvis med vänner när jag blev gravid, jag förlorade och jag fick nya. Konstigt att jag blev närmare vissa när jag fick. Jag trodde att di som int had barn int sko hör av sig typ nästan nåmer, för att man fick barn. Där trodde jag fel. Jag kom närmare en vän, den människan är guldvärd och jag är så tacksam över att jag har henne. En människa man kan tala med i vått och torrt. Hon är helt fantastisk, och hon orkar höra på mitt prat om att vara mamma och att ha barn, fastän hon själv inte har barn. Hon är otroligt duktig med Alex, och han blir också alltid glad av att se henne. Sen är hon så ärlig, och det gillar jag. Jag tycker inte om folk som inte kan vara ärliga, bara för-att..

Livet förändras, människor omkring dig förändras, deal with it & face it!
Det är att försöka gilla läget och ta livet som det kommer. Ibland kanske förändringar är bra, och inte alltid negativt fastän det kanske känns som det just då det händer..?! Man lär sig vartefter, det är att försöka att inte ta allting så allvarligt. Försök att se nått positivt i det hela, ju förr desto bättre.

Nu ska jag koka te åt mig och hoppas på att Emma kommer hit än ikväll!


3 kommentarer:

  1. va fint skrivet lilla gumman och moget! är också så stolt över mina fina barn som är det bästa jag har!! älskar er så mycket!! och mina barnbarn förstås också!
    kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Ibland är du så klok gumman min :)

    SvaraRadera
  3. Tur att jag kan vara klok ibland iaf! ;)

    <3

    SvaraRadera