onsdag 20 april 2011

Stressad

Oj, har jag börjat blogga igen? Egentligen vill jag inte blogga, men jag måste skriva av mig lite, jag känner mig stressad & trött.

Det är kallt i huset, det blev det redan igår kväll då pellets tog slut, så idag fick vi fara till Biskops efter mera! Nu håller sambon på att fylla på det så det ska bli varmt i stugan, och så att jag ska få gå och ta min efterlängtade dusch i varmt vatten, sen ska jag njuta av en cider!

Vet inte varför jag är stressad egentligen, Alex sover rätt så dåligt nuförtiden, han vaknar ofta och jag skämtar inte när jag skriver att han äter över 400 ml på nätterna, typ 450 ml! Jag får laga 2 mjölkflaskor åt honom till natten! Helt otroligt, sen är han hur pigg som helst där runt en 6 tiden på morgonen. Jag vet inte om det är något nytt han håller på att lära sig, eller om det är tillväxtperiod eller om det är tänder. Jag tycker att det är uppsvälld där var nedre tänderna ska komma, men jag är inte hundra, tycker att jag alltid har trott att det beror på tänderna, nåja, det visar sig.

Alex har hunnit bli ett halvt år nu, tiden går alldeles för snabbt! Han har börjat med nya ljud, mest ropas ljud men riktit högt ropar han och länge i gången! Sen när han ligger på magen så ställer han sig i kryp-läge och bara han sko veta vad han ska göra med armarna så skulle han fara krypandes iväg, jag hänger int riktit med, är det inte så att man egentligen ska börja krypa först? ;b

Imorgon får vi fara efter vår hundvalp, det ser jag så framemot! Ska bli riktit roligt, hoppas Bella tycker om honom och int beskyddar Alex för mycket!

Vi var och handlade idag, tänkte det är väl onödigt att fara imorgon då säkert hela butiken är full för att alla ska och handla då, hmm.. Väldigt fel hade jag, tydligen så var allihopan och handlade idag istället och tänkte säkert samma sak som jag?!

Nu äntligen har Alex somnat, tog länge för hans tutt (eller napp) ramlade ur munnen hela tiden och då blev det ett väldans hallå om den saken, om han ändå skulle klara sig utan dendär nappen! Men nej.

Imorgon tänkte jag om vädret är bra att jag, Alex och Bella skulle fara på en liten utflykt, äta mellis där ute och fara och plocka lite videkissor. Imorgon får vi även A's cykelstol som vi kan säkert börja använda i sommar eller i höst. Kul!

Idag fyller annars vår lilla Bella 2 år.

Nu ska jag fortsätta vara arg, mest pga. att dethär jävla internet är så *piiiip* slö så jag inte kan höra på min nya favorit låt för det bara hackar och pausar, jävla skit! Låten är annars, Anna Abreu feat. Redrama - Worst part is over. Gotta love it!

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte precis samma angående butiken idag, "bäst att åka idag, så man inte behöver trängas imorgon" .. jomen hejsan alltså.. :/

    SvaraRadera
  2. Hade också tänkt jag sku va fiffig å handla idag..är vel tomt i butiken imorgon då:P

    SvaraRadera