tisdag 24 maj 2011

Typiskt kela



Jag som tänkte att pengarna kommer nog in efter 12 slaget, men nope. Jag som hade tänkt betala räkningar. Dessutom förstår jag int varför int barndbidraget kan komma på samma dag som mamma-penningen? Varför ska dom laga de så invecklat? Men, det är ju typiskt kela så vad mer kan man säga, undrar NÄR mina pengar kommer in.

Nylackade röda naglar, ruffsigt hår och läs-sugen, jag har snart läst ut boken som jag lånade igår, aldrig trodde jag att JAG skulle tycka om att läsa böcker, men där ser man!

Idag var jag & Robin till hans mammas, vi somnade i sängen med Alex och vaknade nån timme efter, sen fo vi till stan och åt glass på torget, förståss tog jag Kaffe Latte glass för det finns ingen godare glass än just den, sen for vi till Sandras&Savis. På lördag blir det grillfest & jag ser framemot det. Den kommer att vara vid S&S. Hoppas vädret är bra iaf!

Alex har börjat säga två ord nu, så om man säger di åt honom, så kan han säga dem tillbakas, så som "Hej" & "Eddie" Ja iaf. så låter det som det, typ 90% och jag tycker att det är skitkul! Jag försöker säga i slow motion "Maaaammmmaaa... Paaaapppaaa" men nej, då skrattar han bara & tycker att det är jätte kul och säger typ "Ugg-ugg-ugg"

På fredan ska pappan i huset på utflykt från arbetet, så honom ser vi inte alls av nå då. Tror jag & Alex far och hyr en rolig film & laddar upp med en stor godispåse (Makuuni godis är ju bara för gått!) Fast Alex har säkert somnat innan vi ens hinner lägga på nån film.

Nu ska jag gå till sängs och fortsätta att läsa boken! Godnatt på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar