tisdag 22 mars 2011

Bilskrälle

Körde till stan för Alex hade tid till fyssen till 12. Kom till Permo neste's trafikljus och bilen börjar låta riktit konstig. Som att man satt i ett flygplan, dedär "trycket" trodde till först att det var från UPM, men fick nog sen konstatera att det var bilen. Kom fram till sjukhuset, Alex charmade in tanterna i väntrummet igen, en äldre dam sjöng åt honom, var lite dement, och sa "jag börjar snart gråta, för han är så söt" så torkade hon sig i ögonen. När vi hade färdigt jumppat, for vi in till stan körandes för att lämna in filmerna, bilen lät fortfarande konstigt, ringde Robins broschor, och jag for till en verkstad där dom sade vad felet var (minns int nåmer vad det heter, men de va väl me nå remm?) så dom rekomendera att jag int ska fara å kör på storvägen med den iaf. Så det blev kaffe hos Alex's kusin, några timmar senare kom Robin efter mig, och nu är dom och lagar bilen. Lite sur blev jag ju, men det är sånt som händer. Tur att det inte hände när vi var påväg till Oulu iaf. Men som pappa säkert skulle ha sagt "De e ju en Fård" Hah.

Dethär med att gå på diet är nog inte så lätt som jag trodde. Men, helt klart värt det. Igår blev det ytterfile (tror jag det var) zuccini, blomkål, broccoli, mustapekkasås. Mums. Idag blev det bacon, broccoli, blomkål och zuccini. Gick bra men jag saknade potatis. Som morgonmål äter jag ägg och bacon. Ska googla fram lite LCHF recept nu också, såläng lill chefen sover.

Han har annars börjat äta banan nu, han älskar det! Ska försöka sluta ge honom frukt pureér som är köpis, lägger det endast i gröten. Men ska ge honom färska frukter som banan och päron som jag har börjat med nu, och sen lite andra frukter. Mycket hälsosammare! Vi har börjat ge kött åt honom nu också, men det är nog ingen favorit. Potatis och morot är nog det bästa. Mixade blomkål och broccoli åt honom och lag i lite köttpuré, men nope, det var nog väldans äckligt och han ville ha banan istället!

Nu ska jag fortsätta.









Maten ser ju inte så god ut, men det var den. Dendär skylten ska hänga på Alex's rums dörr, och där får ni också se lite hur tapeten ser ut som ska bli en fondvägg i vårt sovrum, även ett stycke Bella får ni se, och Alex förståss.

Någon som annars har nå bra recept på barnmat, så tar jag gärna emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar