tisdag 22 mars 2011

Tisdag

Var och hyrde 2 filmer igår, otrolit bra var den ena, minns inte namnet på den, men det var en ny med Drew Barrymore. (Stavar man det så?) Tror minsann det blir att hyra en till idag så man har något att se på när Alex har somnat.

Väcktes av en påminnelse på telefonen idag, vi ska till fyssen klockan 12. Tack & lov för påminnelser! Skulle inte alls ha minsta de.

På torsdan ska Alex få pickon, men jag tror nog jag ringer å flyttar upp det igen, för nu är han ju sjuk, och det har inte blivit bättre heller. Förkyld och hosta. Dessa tider. Han tycks ha fått sitt immunförsvar av mig, alltså inte bra. Förkylningar är på gång, Alex fick det och jag håller väl åpå att få det.

Han kan vara lite gnälligare på kvällen, och vill vara mera i famnen. Men han har inte feber, och sover ändå helt bra på nätterna, fastän jag måst ibland suga ur näsan på honom och då vaknar han jo. Men med näs-frida & koksalt's droppar så ska väl dethär lösa sig hoppas vi på.

Igår målade vi färdigt panelen i Alex's rum, nu är bara övre väggen och skåpen ofärdiga. Men det ska väl fixas idag. Tror vi målar väggen vit istället för beige, passar bättre med den blåa panelen, för skåpen blir ju också vit. Vill inte ha för många olika färger heller. Sen blir det att flytta in hans möbler, vad skönt! Har tagit en bra stund att laga detdär rummet.

Och så ska vi börja på med vårt sovrum idag, blir att flytta ut alla möbler, och vart tusan vi ska lägga vår säng har jag ingen aning om! Så vårt rum ska målas vitt och så kommer det att komma en skit snygg randig fondvägg. Bilder kommer sen när det är färdigt. Sko måst köpa nå fina hyllor dit också, kanske det blir Kokkola på fredan?

På torsdan fyller Robin år. På fredan tänkte vi ha en liten födelsedags fest (om vi får någon skötare) Första gången på över 1 år som jag och Robin får vara ut ilag. (Eller, det blir ju förståss ingen krog men) Men att få dricka gott vin, äta lite gott och umgås med bra sällskap!

Nu ska jag packa skötväskan vad allt som ska me, Alex vilar lite men vaknar säkert när som helst!

Ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar