tisdag 29 mars 2011

Feber


Alex sov jätte mycket igår, och långa sov-stunder, vilket jag tyckte var konstigt, för han brukar ju bara sova 1 gång lite längre, och flera kortare sträckor. Han tog natten redan klockan 19-19.30 tiden. Han vaknade en 12 inatt och var alldeles varm och blek. Provade temppen på han, och den visade 38,6 så det var bara att ge en suppar och krama och pussa på vår lilla sjukling. Han fick sova i vår säng, för det får man om man är sjuk! Idag har han varit feber-fri men är fortfarande gnällig och trött, någon större matlust har han ju int, dricker mest ersättning men ingen mat på det sättet vill han ha. Hoppas på att denhär förkylningen ska börja ge sig snart, han har haft den nu snart i 2 veckor. Stackars barn, e int alls kul när di e sjuka.

Vi var och hälsa på Mia, Dea och Amelina idag, lika trevligt som alltid.
Sambon är i jobb, slutar först 22 och jag ska passa på att städa när Alex far och sover.
Jag avskyr att ha det såhär råddigt.

Men trots att Alex har varit sjuk, så har han faktiskt varit ganska så glad ändå, skrattat mycket och varit nöjd, men sen kommer de di stunderna då tårarna bara rinner, och han ska ha föräldra-kärlek och bara famnen duger. Dom e ju för härliga!

Hittade just min bröstpump, den var söndertuggad. Undrar vem det månne kan vara som blev sugen på den? Kan absolut inte vara min kära hund, nejnej! Nåja, den används ju int mera så, varsågod Bella. Fräsh leksak, hmm..

På torsdan ska jag till tandläkaren, få bedövning och få fixat till mina hål. Fy farao, redan tanken på de får mig att bli illamående. Jag avskyr det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar