torsdag 17 mars 2011

Imorgon bär det av




Har fått packat det mesta, men det är ju så himla svårt att veta vad allt man ska ha med sig. Hur mycket kläder ska man ta med åt Alex? Hellre för mycket än för lite. Flera bodysar (han dreglar som bara den!) Flera pyjamisar (dreglar också ner dem, klottar mat på dem & kan ju hända att han sko mittiallt kissa igenom blöjan på natten) Tröjor, byxor, strumpbyxor, lite finare när vi ska på restaurang osv. Jag har packat ner 2 klänningar, byxor, underkläder, gym kläder, tröjor, ja allt. U name it! Och Robin likaså. + att vi packade ner vattenkokare ifall dom inte har det på hotell rummet, så Alex får sin kvällsgröt! Det är mycket att tänka på, minsann!

Jag tog just en skön varm dusch, jag känner mig som en ny människa! Idag fick jag tilåme vila på soffan i nån timme, var så skönt att sova för sig själv för en liten stund. För när jag skulle vila med Alex så vakna han ju, just typiskt? :b Så Robin gosade och lekte med honom, sen for dom till butiken, och sen kom dom och väckte mig. Minns inte när jag skulle ha fått vila för mig själv på soffan sådär, typ.. Nångång när Alex's kolik var som värst?! Skönt var det, så jag tackar min sambo väldigt mycket för att jag fick en behövd vilopaus efter att ha gått med ögonen i kors hela dagen!

Idag var jag och Alex också på mamma-barn träff. Nästa gång kommer hon som vi går till ti fyssen, vara där! Vad kul det ska bli! :) Kul att träffa andra mammor. Fast jag var ju inte världens prat-gladaste kan jag dock erkänna. Tröttheten tog över.

Så var vi ju till rådgivningen också, var ju meningen att Alex skulle få sprutan idag, men vi tar det nästa vecka istället, så han nu int skriker hela vägen i bilen imorgon och har sjukt! Bäst så.
Han är en rejäl gosse nu! 5 månader gammal, 9,2 kg, 68,5 cm! Han bara växer och växer! Goseklimpen vår! <3

Nu ska jag lägga pjamis på mig, bårsta håret, tänderna och mysa med sambon och sen gå och lägga mig.

Alex somnade senare ikväll, men han somnade så snällt. Lag ner honom på soffan brevid mig, tutten i munnen och filten på, wops så somnade han och det var bara att bära honom till sin egen säng. Så får se nu när han vaknar inatt och ska ha mat.

Vad kul att det har kommit lite frågor redan till frågestunden! Som skrivet, fråga på nu! Ni har ju till Söndan på er!


Trevlig helg nu alla mina läsare! Det ska vi minsann ha! (fast jag kommer att sakna Bella så otroligt! Men hon har ju skötare!)


Kram, Linn

1 kommentar:

  1. Sulla oli kiireinen päivä, oli pakkaamista, neuvolaa ja mammatreffejä, mutta ihanaa, että sait huilata! On aivan eri lähteä reissuun, kun mukana on pieni, tosiaan paljon enemmän mietittävää ja pakattavaa, ja pienet tarvii aina paljon enemmän mukaan, kun aikuiset. :)

    Toivottavasti teillä on oikeen ihana ja rentouttava miniloma! Pienen tauon jälkeen jaksaa taas arkea aivan eritavalla, ja pienen loman jälkeen jaksaa taas pitkään. Arki tuntuu suorastaan ihanalta loman jälkeen, sillä vaikka loma rentouttaa, niin se on tavallaan myös "rankkaa", kun mukana on pieni.

    Hmm... Sitten mä oon yrittänyt pari päivää miettiä jotain kysymystä, vaikea keksiä... Kerro joku tulevaisuuden haave!? :)

    Haleja!
    -Heini-

    SvaraRadera