söndag 20 mars 2011

Om helgen



















Vi had en bra helg & nu är det skönt att vara hemma igen! Rekomenderar hotell Eden vid Oulu åt er som har barn. Faktiskt bra ställe. Blir nog att fara på nytt, kanske till sommaren eller om ett år igen? Här ovanför så är det bilder därifrån, Alex blev såå lycklig när vi lag simmbyxorna på och handduken, han visst säkert vad som var på gång för han far faktiskt otroligt lycklig då. (som ni ser på bilden) Då blev det att fara och plaska i bassängen.

Men då hade ju Mia glömt sin telefon vid Sale butiken, Dea's acku i telefonen va slut, så man fick liksom lära sig hur-man-får-tag-på-människor-utan-telefon. T.ex när vi undrade om vi ska fara via Kärkkäinen när vi for hem, så fick vi skriva en lapp och köra brevid dem på motorvägen och visa, jepp tummen upp, dit skulle vi. Jag och Robin visst int hur vi sko hitt dit, så det var att skriv en ny lapp om dom hittar, nej dom hittar int, så vi fick ringa ett samtal och vi fick väg-beskrivning.

Imorgon ska jag efter våra tapeter som har kommit! Så då ska vi börja på med vårt sovrum! Spännande! :) Blir att sova i gästrummet då några nätter. Vilken tur att man har flera rum! 4 sovrum, det är inte dåligt de.

Alex hann bli sjuk under resans lopp. Så nu har han en jobbig hosta och är förkyld. Ingen feber, den visade 37 när jag testade. När vi for till Oulu så var han snällaste babyn ever. Han sov hela vägen, vi pausade en gång, han åt och han somnade om när vi började köra. När vi var typ 5 minuter från hotellet så började han säga till lite, men gick om. Idag gick det inte lika bra, men det berodd nog säkert på att han är lite sjuk. Stackars liten. :/

Nu ska jag söka mig till sängs så man orkar vaka ifall det blir en sån natt.

2 kommentarer:

  1. FIna bilder, speciellt den när jag har Roberts jacka och skor! :D ÖH: MIAAR

    SvaraRadera