torsdag 24 mars 2011

Someone like you


Alex har börjat slå i saker, som i bordet, skriver på tangentbordet när vi sitter framför datorn, skrapar på soffan och känner osv. Det är något nytt han har börjat med. Sen brukar han också sparka i golvet då han ligger i babygymmet. Om vi tar honom i sängen efter första natt-maten, så när vi vaknar så kan han ligga tvärs över sängen, han klarar detdär galant att flytta på sig själv.

Han avskyr fortfarande att ligga på magen, men när han gör det så håller han upp huvudet fint, sträcker på båda armarna så han kommer lite högre upp, precis så som vi har övat på vid fyssen. Han är snabb att lära sig. Men dedär att svänga sig är nog int så väldans kul, så de har han nu int gjort nå nu sen igår. Men, det kommer nog.

När jag lägger ner honom i sin säng på kvällarna, och när jag går och kollar till honom nån minut senare, så ligger han riktit snett i sängen. Han vill tydligen inte ligga rakt.

Jag lägger pyjamas på honom där runt en halv 8 på kvällarna, då äter han sin kvällsgröt och efter det börjar det bli läggdags. Ibland kan det fara senare, och då vill han gärna ha lite mjölk före han somnar. Ibland får han int tag i sömnen, och är förbaskat arg istället.

2 kvällar nu i rad, så har han vaknat där runt en 12 tiden på natten och bara skriker. Vet int alls vad det är, jag går runt med honom och nynnar, pajar honom och försöker lugna ner honom, ger honom flaskan, och ändå tar det länge innan han lugnar ner sig. Då far vi på soffan och ligger en stund (för oftast är jag vaken då ännu och ser på film) bäddar in honom och då somnar han.
Jag hoppas på att det har gått om och inte händer inatt igen.

Han äter ännu en 2 ggr på natten. Jag väntar fortfarande på att han ska börja klara sig utan mat nattetid, när det händer vet jag inte. Försöker med att ge tutten åt honom när han gråter till på nätterna, vissa gånger nöjer han sig med den, andra gånger går det ej.

På måndan ska han få vaccin så jag hoppas att han är frisk tills dess. Men det tror jag nog, han är redan bättre och blir bara bättre också.

Här kommer bilder på Alex från idag:



Här chattar han med Marren (Maria) Han skrev "n" och sen blev det att hålla in knappen på bilden en bra stund.

Sen såg vi på en musik video, han var väldigt intresserad och ville gärna kolla, sen när jag tog fram kameran så tänkte han "nemen visst kan jag va med på foto och se lite chockad ut och ha spyor på bodyn" vem skulle inte se chockad ut då?

"Är det nu du tar kort?"

Okej, jag måste sluta med att skriva vad jag tycker han ser ut att tänka, men det hjälps inte, det är ju lite skojit trots allt.






2 kommentarer:

  1. HAHA, liiiti bra hedi att du ska slut o skriv va han ser ut o tänk. o har JAG chatta me alex idag? för du kan ju int chatt me nån annan än JAG

    SvaraRadera
  2. Jamen tänk nu på stackarn om han läser dehär om en massa år å sägr "men mamm, hede tänkt jag int alls tide" fö han minns ju säkert eller hur? & fölåt trogna chatt-venen. Det ska inte upprepar, PROMISE! Från och med nu är det bara du! ;b

    SvaraRadera