söndag 22 maj 2011

Helgen


I helgen har vi haft ganska fullt upp, det kommer vi att ha nu en tid framöver. Vi målar alltså 2 hus, som är pappas och hans frus, vi kommer att få deras båt för det. Detta gör vi inte själva, utan med Robins syster och hennes man. (Så vi kommer att ha båten ilag med dem) Båten är helt underbar, en träbåt som är ca. 10,5 meter lång, med hytt, ja bilder kommer säkert att komma i sommar! :) Idag hade jag möjlighet att hjälpa till att måla, Alex sov länge i vagnen och Jaana hjälpte till att sköta. Nästa vecka blir det mera målning och såhär kommer det att se ut nu några veckor framöver. Vad kul det ska bli att åka på sjön i sommar, love it!

Imorgon ska vi pyssla åpå lite i trädgården, vi ska klippa gräset (det behövs verkligen!) jag ska plocka ogräs och sånt och laga fint i blomrabatterna. Jag vill köpa en massa blommor att ha hit på gården, det blir så fint då. Och ett äppelträd och ett körsbärsträd!

Ikväll har jag hunnit städa, man måste passa på sålänge Alex sover, oftast får man gjort mest då han har tagit natten. Hans ena tand har kommit upp, så det är vasst men har inte kommit upp helt, brevid den tanden, så syns det att det kommer snart att komma upp 2 andra tänder. Borsta iaf. hans ena lilla tand ikväll, och han bara skrattade och tyckte att det var så roligt.
Han kryper för fullt och det är full fart på honom. Man får verkligen kolla efter vad som finns på golvet, och damsuga och skura golvet nästan varje dag. Jag njuter för fullt över att vara mamma, tänk så roligt det är! :)

Nu ska jag söka lite jobb, i hopp om att jag hittar nått till hösten, fast jag dör lite inombords redan när jag börjar tänk på jobb i höst, men måst man så måst man.

1 kommentar:

  1. Stort tack för ditt stöd och för att du skrev på med ditt namn! Det betyder mycket för mig och min familj <3
    Kram,
    Åsa



    http://asahoffman.blogg.se/2011/may/namninsamling-for-rattvisan.html

    SvaraRadera