söndag 1 maj 2011

Om helgen som varit


I fredas var Robin hos nå kompis, jag ringde & frågade om jag får ta Alva, så det fick jag. Alex somnade runt en 22 tiden, Alva skötte om honom och ville så gärna vara med och natta honom, när han somnade så såg vi på film, vi dansade och sjöng och hon somnade först efter 12 på natten :b På lördags morgonen lagade vi oss färdiga, och for och hälsade på min mamma (Alvas mommo) senare på kvällen for jag och robin och hälsa på några kompisar en stund, och sen efter Alex som var och skötas sålänge. Idag for vi till Vasa, där det var fullt med folk. En trevlig dag & annars trevlig helg.

Däremot e int mitt humör det bästa nu, Alex sover & jag saknar honom i tusen, fastän han bara är några meter bort från mig, i andra rummet? :b

Jag tror jag tänker lägga på en film och se på den tills jag blir trött och går och sover, sambon har nattskift så det är ju inte så trevligt att gå och sova själv. Honom saknar jag också.

Jag känner mig riktit ensam & gråtfärdig, jag börjar på allvar bli trött nu på att det hela tiden dyker upp nått som jag blir sårad/lessen över. Jag vill ju vara pigg & glad. Di flesta gångerna vet jag int ens vad som är felet heller, det kan vara att jag blir deppig i några minuter eller en hel dag eller flera dagar. Sen går det om, men så fort, behöver inte vara nån stor grej, dyker upp som är negativt, så vänder mitt humör sådär bara, på endast några sekunder. Nu just kan jag säga att det känns hemskt för att man inte räcker till, man känner sig som världens minsta människa nu just. Det är tungt att försök, när det ändå int hjälper om man uttrycker det så.

Imorgon blir det en ny vecka, hoppas den blir bra & att vädret är bra så man kan vara mycket på utsidan och få frisk luft :)

& en annan sak, nu har Alex börjat tala jätte myki, eller han börja me de nu ikväll egentligen, som "ga-ga, ka-ka" osv. och så ropar han länge isträck, och högt och tycker själv att det är kul.
Han snurrar runt i cirklar när han är på golve, och kommer närsomhelst att börja dra sig framåt. Visst i världen har man världens finaste och härligaste unge i världen. Words can't explain.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar