måndag 4 juli 2011

Kvälls gröten


Alex e så trött att han håller på att somna & gröten är ännu inte färdig. På sant, han somnar i stolen snart. Förbaskade gröt som ska ta så länge.

Och vet ni vad som brukar hända efter att han har ätit gröt & varit helt slut före? Jo han blir pigg som en mört. Så nu har jag börjat lägga ersättning och en smörklick i gröten istället för fruktpuré klick.

Hela familjen var just & badade bastu, det var nice ska jag säga er. Nu känner man sig som en människa igen.

Ibland funderar jag hur någon kan tycka så mycket om gröt som Alex, oskojat, han äter en fullvuxen människas portion.

3 kommentarer:

  1. Alissa är också ett riktigt gröt monster, det är det bästa som finns. Jag tror inte jag skulle orka äta lika mycket gröt som henne! ;)

    SvaraRadera
  2. Dom är nog allt roliga domhär små! ;) Bra sålänge dom äter :)

    SvaraRadera
  3. Sama med Kiira å, hon äter gröt som en tok. finns inget stopp då e gäller kvällsgröten eller mårongröten. Jag sko aldri själv orka ät hennes portion.

    SvaraRadera